Α.
Κωστής, η θρυλική
«μάσκα» του Κώστα Μπέζου
Επί τέλους, ύστερα από 85 χρόνια,
...έπεσε η «μάσκα» Α. Κωστής,
πίσω από την οποία κρυβόταν ο μεγαλειώδης
-πολυτάλαντος και πολυπράγμων- Κώστας
Μπέζος. Το ...τράβηγμα της «μάσκας» δεν
το έκανε το Υπουργείο -λέμε τώρα...-
Πολιτισμού ή κάποιος δημόσια επιχορηγούμενος
φορέας, αλλά δύο ξένοι οι οποίοι
«ερωτεύθηκαν» τον Κώστα Μπέζο ως
...συνολικό καλλιτέχνη. Μάλιστα δε με
δικά τους έξοδα κυκλοφόρησαν σε δίσκο
LP τα
υπέροχα δώδεκα -ρεμπέτικου ύφους-
τραγούδια του. Μαζί κι ένα εξαίρετο
και πλήρες ένθετο. Οι δύο αυτοί «ξένοι» είναι ο
Άγγλος ψυχίατρος, μουσικός και ερευνητής
Tony Klein
(εδώ και χρόνια ζει στη Σουηδία)
και ο Αμερικανός Gordon
Ashworth.
Σημαντικός συμπαραστάτης στην έρευνά
τους ο νεαρός Δημήτρης Κούρτης, του οποίου ο ρόλος -θεωρώ- ότι δεν προβλήθηκε όσο του άρμοζε, γιατί χωρίς αυτόν, ...αντίο έκδοση!
Σας παραθέτω κάποια σύντομα
βιογραφικά του, θρύλου πια, Κώστα Μπέζου.
Ο Κώστας Μπέζος γεννήθηκε 1905 στο
Μπολάτι Κορινθίας -από μεσοαστική
οικογένεια- και πέθανε το 1943, μέσα στην
«κατοχή», από φυματίωση, στα 38 του! Από
νέος έπαιζε χαβάγια κιθάρα και σύντομα
μετακόμισε στην Αθήνα. Ήταν πολυτάλαντος
και κατ’ αρχήν ήταν εκπληκτικός
μουσικός, συνθέτης και στιχουργός!
Εργάστηκε στις εφημερίδες «Πρωΐα» και
«Ακρόπολη» (πιθανά και σε άλλες) ως
κειμενογράφος, σκιτσογράφος κ.ά. Σπούδασε
για λίγα χρόνια στη Σχολή Καλών Τεχνών,
αλλά τα παράτησε χάριν της μουσικής.
Ήταν στενός συνεργάτης του διάσημου
τότε Αττίκ και μέλος της περίφημης
«Μάντρας» του. Μάλιστα τού σύστησε και
την τραγουδίστρια Δανάη (Στρατηγοπούλου)
κι έτσι άρχισε η καριέρα της. Η Δανάη
έσταζε ...μέλι γι’ αυτόν, τον θεωρούσε
σέξι άνδρα -δεν είχε κι άδικο...- κι
αργότερα έγραψε μία μικρή βιογραφία
του. Πάντως πρέπει να είχαν και
...ιδιαίτερα. Αν βρείτε το βιβλίο της Τραγουδώντας - Σκόρπιες νότες στο πεντάγραμμο της ζωής μου (εκδόσεις ΑΕΤΟΣ, 1954), πολύ θα το ευχαριστηθείτε.
Ο Μπέζος εργάστηκε ως ηθοποιός και μάλιστα έπαιξε στην ταινία «Μάγια η τσιγγάνα». Δυστυχώς δεν έχει βρεθεί ούτε μία κόπια της! Παρά τη γοητεία του δεν παντρεύτηκε ποτέ, ούτε και έκανε παιδιά. Μεγάλη καριέρα είχε με το συγκρότημά του, με χαβάγιες, «Άσπρα πουλιά» (όλα τα μέλη, ντυμένοι στα άσπρα...). Το συγκρότημα αυτό υπήρξε φυτώριο για πολύ μεγάλα (μετέπειτα) ονόματα της μουσικής και του τραγουδιού, όπως για παράδειγμα η Δανάη Στρατηγοπούλου, ο Νίκος Γούναρης και ο Μανώλης Χιώτης! Ο Χιώτης, μάλιστα, το λέει αρχή-αρχή σε μια συνέντευξή του -δεν γνωρίζω πότε έγινε: https://www.youtube.com/watch?v=heVRcmo6GAU
Ο Μπέζος εργάστηκε ως ηθοποιός και μάλιστα έπαιξε στην ταινία «Μάγια η τσιγγάνα». Δυστυχώς δεν έχει βρεθεί ούτε μία κόπια της! Παρά τη γοητεία του δεν παντρεύτηκε ποτέ, ούτε και έκανε παιδιά. Μεγάλη καριέρα είχε με το συγκρότημά του, με χαβάγιες, «Άσπρα πουλιά» (όλα τα μέλη, ντυμένοι στα άσπρα...). Το συγκρότημα αυτό υπήρξε φυτώριο για πολύ μεγάλα (μετέπειτα) ονόματα της μουσικής και του τραγουδιού, όπως για παράδειγμα η Δανάη Στρατηγοπούλου, ο Νίκος Γούναρης και ο Μανώλης Χιώτης! Ο Χιώτης, μάλιστα, το λέει αρχή-αρχή σε μια συνέντευξή του -δεν γνωρίζω πότε έγινε: https://www.youtube.com/watch?v=heVRcmo6GAU
Ο Κώστας Μπέζος εθεωρείτο ένας
αξιαγάπητος αριστοκράτης, πέραν της
προσεγμένης ένδυσής του. Δεν είχε καμία
απολύτως σχέση με τη μαγκιά και τον
κόσμο της, ούτε βέβαια φούμερνε, ήταν
παράνομος ή ...παρεπιδημούσε σε φυλακές!
Όμως το 1930 και 1931, ηχογράφησε δώδεκα
τραγούδια που είχαν θέμα τη μαγκιά. Θα
τα χαρακτήριζα, μάλιστα, αληθινά
(τραγουδιστικά) «ρεπορτάζ» της ζωής της
μαγκιάς. (Ειδικά, κάποια απ’ αυτά είναι
...ταμάμ). Αυτά τα 12, τα κυκλοφόρησε με το
ψευδώνυμο «Α. Κωστής» (δύο, μάλιστα, με
το ψευδώνυμο «Κ. Κωστής»). Έπαιξε κιθάρα
και τραγούδησε ο ίδιος ο Κώστας Μπέζος,
με συνοδεία και δεύτερης κιθάρας. Τα
δώδεκα αυτά τραγούδια είναι γοητευτικότατα,
ελκυστικότατα, -«ηδονικότατα», θα ΄λεγα-,
ευφυέστατα και πρωτότυπα (μουσικά και
στιχουργικά), ερμηνευτικά δε «κλίνουν»
προς το τραγουδιστικό κλίμα των Γ.
Κατσαρού και Κ. Δούσα, στην Αμερική.
Πάντως η μία κιθάρα στις «ρεμπέτικες»
ηχογραφήσεις του Κώστα Μπέζου, ...φλερτάρει
στενά με τις χαβάγιες!
Εδώ, αντιμουσολινικές γελοιογραφίες του Κώστα Μπέζου |
Στη συνέχεια, εδώ, σάς ...σερβίρω τα εξής, για να τον γνωρίσετε από πιο κοντα:
* Και τα 12 -ιστορικά, πια- ρεμπέτικα τραγούδια του που κυκλοφόρησαν στο όνομα «Α. Κωστής» (μάλιστα τρία;, στο όνομα «Κ. Κωστής»),
σε απίστευτα καθαρές κόπιες (δε θα βρείτε
καλύτερες...)
* Πέντε τραγούδια του -άλλου
...ύφους- από το συγκρότημά του «Άσπρα
πουλιά»
* Φωτογραφικό υλικό, γι’ αυτόν,
από το ένθετο της έκδοσης των Tony
Klein και
Gordon Ashworth
* Ετικέτες δίσκων του και
γελοιογραφίες δικές του
Υ.Γ. Είναι πιθανόν, ο Κώστας Μπέζος
να ηχογράφησε, παίζοντας μαζί με τον
διάσημο -τότε- Tau
Moe, ο
οποίος βρέθηκε στην Αθήνα γύρω στα 1937-38.
Ο Tau
Moe (1908-2004)
ήταν Αμερικανός μορμόνος με γυναίκα
Χαβανέζα, μιλούσε δέκα γλώσσες, έπαιζε
μεταλλική χαβάγια κιθάρα είχε οικογενειακό
«θίασο-συγκρότημα» και το 1936-1938 περιόδευσε:
Συρία, Παλαιστίνη, Τουρκία, Ελλάδα, ...Ρωσία, ...Γερμανία.
Οι ετικέτες δύο κορυφαίων τραγουδιών του, που επιβιώνουν ...αρυτίδωτα ως τις μέρες μας |
Κάηκε ένα σχολείο, Α. Κωστής, 1930
Στην υπόγα, Α. Κωστής, 1930
Ήσουνα ξυπόλυτη, Α. Κωστής, 1930
Την επόμενη χρονιά, το 1931, κυκλοφόρησε από την Columbia Αμερικής "Ο άσωτος" με ερμηνευτή τον Αγαθοκλή Μούσκα, η μελωδία του οποίου είναι ακριβώς αυτή του τραγουδιού "Ήσουνα ξυπόλυτη", του Μπέζου. Τώρα, αν μου λέγανε ότι οι στίχοι -και η όλη "φτιάξη"- είναι του Τέτου Δημητριάδη (Tedis), θα το πίστευα. Κι αυτό γιατί αφ' ενός μεν ο Τέτος ήταν τότε διευθυντής στο ελληνικό τμήμα της Columbia Αμερικής, αφ' ετέρου δε ήταν ο άνθρωπος που επιμελούνταν τις ρεμπέτικες ηχογραφήσεις του Μπέζου -που γινόταν στην Ελλάδα- και σε κάποιες απ' αυτές (κατά το ...δοκούν) κοτσάριζε και τ' όνομά του ως δημιουργός ή συνδημιουργός, χωρίς -κατά τη γνώμη μου- να έχει κάποια σχέση. Αφήστε που -γενικώς- έκανε τέτοια ο Τέντης, ο ταλαντούχος και ευφυής, κατά τα άλλα. Κι εδώ, αν προσέξτε την ετικέτα του "Ήσουνα ξυπόλυτη", θα παρατηρήσετε ότι κάτω από τον τίτλο -και σε παρένθεση- γράφει (Tedis). Τέλος πάντων, να "Ο άσωτος".
Ο άσωτος, Αγαθοκλής Μούσκας, 1931
Ντερτηλίδικος χορός, Α. Κωστής (κιθάρα), 1931
Γιάννης χασικλής, Α. Κωστής, 1930
Να τώρα και μια εξαιρετική και με απεριόριστο χιούμορ ερμηνεία του ...Ιωάννη του ...χασικλέως, από τον Γιώργο Καμβύση. Σαν δημιουργός, στην ετικέτα, ...μπήκε το όνομα Ιω. Πρίμος, ψευδώνυμο του Γ. Δραγάτση-Ογδοντάκη!
Γιάννης χασικλής (Κώστα Μπέζου), Γ. Καμβύσης, 1931
Τρούμπα, Α. Κωστής (κιθάρα), 1930
Τούτο το καλοκαιράκι, Κ. Κωστής, 1931
Αδυνάτισα ο καϋμένος, Κ. Κωστής, 1931
Εδώ, στις δύο φωτογραφίες αριστερά, ...φαντάρος* και στη δεξιά -πιθανά- στην πατρίδα του. Τα αποσιωπητικά στη λέξη "φαντάρος", μπήκανε επειδή ο Μπέζος, στις φωτογραφίες αυτές δεν είναι πραγματικά φαντάρος, αλλά ντυμένος φαντάρος για τις ανάγκες γυρίσματος της ταινίας "Διπλή θυσία", στην οποία έπαιζε (1943;). (Ο Μπέζος, δεν πήγε φαντάρος λόγω φυματίωσης, η οποία και τον ...τελείωσε). Ό,τι έμεινε από αυτήν την ταινία (κομμάτια...) μπορείτε να το δείτε κάνοντας κλικ στο επόμενο λινκ (Α! ωραία ...ελληνικά μιλάμε): https://www.youtube.com/watch?v=1W3rLA9CeuY
|
Η φυλακή είναι σχολείο, Α. Κωστής, 1931
Από την πόρτα σου περνώ, Α. Κωστής, 1931
Τέσσερα, ακόμα, δείγματα του εκχυλίζοντος γελοιογραφικού χιούμορ του Μπέζου |
Τουμπελέκι-τουμπελέκι, Α. Κωστής, 1931
Με πιάνουνε ζαλάδες, Α. Κωστής, 1931
Η διαχρονική "Ελλαδογραφία" του Κώστα Μπέζου
Με δύο τραγούδια του ("Εν τάξει" και "Τρέλα πέρα για πέρα"), ο Κώστας Μπέζος, κατέγραψε την Ελλάδα του 1935-36, η οποία μέχρι σήμερα ΔΕΝ έχει αλλάξει (στην ουσία). Ήγουν: πολιτική αλητεία κάθε μορφής (ουχί μόνον ...λεκτική και καμιά γροθιά..., αλλά και πολύ χειρότερα!), ο κόσμος να ψηφίζει (ασμένως) τους βασανιστές του και χωρίς να έχει κάνει -έστω μία φορά- αυτοκριτική... (πάντα φταίν' οι άλλοι και κυρίως οι ξένοι) -θέλετε δηλαδή κι άλλα;
Έγραψε -ιστορία- ο άνθρωπος, γι' αυτό και τα τραγούδια του ακούγονται μέχρι σήμερα! Σας βάζω και μία ενδιαφέρουσα παραλλαγή του "Εν τάξει", με το Λεοπόλδο Γαδ.
Σημειωτέον, ότι στην εκτέλεση του "Εν τάξει", με τον ίδιον τον Μπέζο, έχουμε και λίγη σπαρταριστή παρασημαντική της εποχής... Έτσι, "γραμματόσημο" σημαίνει "κολλητήρι σε γυναίκα" και "σάντουιτς" σημαίνει "δύο φίλοι -και ερωτικώς- πονηροί, να παίρνουν κατάλληλη θέση σε κάποιο όχημα -τραμ, λεωφορείο, τρόλεϊ- ιστάμενοι καταλλήλως, ούτως ώστε να έχουν ανάμεσά τους -στο διάδρομο- το ...θύμα (θηλυκό) και αναμένοντες εναγωνίως, είτε να φρενάρει το όχημα είτε να πέσει σε λακκούβα".
Εν τάξει (Κ. Μπέζου), Μπέζος και "Χαβάγιες Μπέζου", 1935
Εν τάξει (Κ. Μπέζου), Λεοπόλδος Γαδ, 1935;
Στο δεύτερο στιχάκι της πρώτης -αυθεντικής- ηχογράφησης του "Εν τάξει", ακούσαμε "Δημοπρατήριο και Γιουσουρούμης". Ακριβώς αυτή η φράση ακούγεται στην ταινία Ο θείος της Βιολέτας (1957). Να!
Αλλά και στην ταινία Ο πολύτεκνος (1964) με τον Βέγγο, όταν ο Θανάσης -που έχει ήδη έξη κορίτσια και προσπαθεί να ...πετύχει το αγόρι- μαθαίνει στο μαιευτήριο ότι η γυναίκα του γέννησε πάλι δύο κοριτσάκια (δίδυμα), παραμιλάει και τραγουδάει ...δι(δυμα) δι δημοπρατήριο και Γιουσουρούμι με... θα συνέχιζε με δέκα γρόσια... κ.λ.π., αλλά κατάρρευσε και ζητάει ...αιθέρα. Μικρό αλλά απολαυστικό.
Όλη η απολαυστική ταινία "Ο πολύτεκνος", εδώ:
Στην ταινία Το βλακόμουτρο (1965), ακούμε την ίδια ...μαγική φράση, όταν ο Γκιωνάκης κι ο Βογιατζής τρέχουν στο Γιουσουρούμ για να βρούνε την πουλημένη (από χαζομάρα) παλιά πολυθρόνα στην οποία η κουφή γιαγιά είχε κρύψει 500.000 δραχμές! (Από "ανάλυση" εικόνας, μην το ψάχνετε μετά πάθους...).
Το συγκρότημα με χαβάγιες "Άσπρα πουλιά" -του Κώστα Μπέζου- και η ετικέτα του τρισχαριτωμένου τραγουδιού του "Πες μου" |
Πες μου (Κ. Μπέζου), Χαβάγιες Μπέζου-χορός, 1936
Εδώ να κάνουμε μια μικρή ...στάση, καθ' ό ο "μέγιστος" (ωραίος, μοιραίος, απαστράπτων και αρεσκόμενος των θηλυκών, Μπέζος), γράφει το 1937 -παρ' όλα τα προηγούμενα- άσμα με τίτλο Δεν θέλουμε γυναίκες (...διάλε τσ' αποθεμένε σου). Μέχρι και με τον Θεό τα βάζει στο δεύτερο στιχάκι και του λέει πως ...αν είχες μυαλό, δε θα 'φτιαχνες γυναίκα... να τυραννά τους άντρες δέκα-δέκα... Του λέει κι άλλα λες και μιλάει σε ...καρντάσι του. Κι η (θλιβερή) δικτατορία του Μεταξά-κου, να μην παίρνει "απαγόρεψη στο τραγούδι", που θα 'λεγε κι ο Ρούκουνας. (Σου λένε, "αφού δεν είναι κομμούνι ο Μπέζος -όχι ότι ήταν κάτι...- άστον να γαυγίζει να διασκεδάζει κι ο κοσμάκης και να μας ξεχνάει...).
Δεν θέλουμε γυναίκες (Κ. Μπέζου), Νίκος Γούναρης, 1937
Το τραγούδι είχε μεγάλη πέραση, μάλιστα το ηχογράφησε -την ίδια χρονιά- κάποιος Άλκης Παγώνης μετά χορού. Και δέκα χρόνια αργότερα, το 1947, κάποιος άλλος ονόματι Μητσάρας ηχογράφησε ένα άλλο τραγούδι, με τον ίδιο ακριβώς τίτλο, αλλά με διαφορετική μουσική αλλά με στιχάκια ...ψιλοαντιγραμμένα από το τραγούδι του Μπέζου -διά ...χειρός Κώστα Κοφινιώτη.Τα τραγούδια και η σχετική ετικέτα προέρχονται από το αρχείο του Αυγέρη Φακίρη. Με τις ευχαριστίες μου, εξυπακούεται.
Δεν θέλουμε γυναίκες (Κ. Μπέζου), Άλκης Παγώνης και χορωδία, 1937
Δεν θέλουμε γυναίκες (Μητσάρας-Κοφινιώτης), Μητσάρας (Δ. Κυριακόπουλος), 1947
Οι αρνητικές πλευρές της γυναίκας έχουν περάσει και σ' άλλα τραγούδια, όχι πάντα εμπνευσμένα και χιουμοριστικά όπως αυτό του Μπέζου, αλλά πάντως ενδεικτικά της διάθεσης των δημιουργών και συγκεκριμένα ένα μίγμα από μία αόριστη εκδίκηση και προσβολή στο θήλυ, ανακατεμένο με κάποια δόση χιούμορ -μάλλον κακού... Έτσι σας έχω εδώ -πάλι δώρο του Αυγέρη- δύο σχετικά τραγούδια. Πιο σωστά ένα είναι. Το άλλο είναι το κλεμμένο του ...αδελφάκι, από Αμερική μεριά.
Βρε μάγκες φυλαχθήτε (Κώστα Κοντόπουλου - Τσάμα), Δήμος Αναπλιώτης, 1934 (Odeon GA-1722)
Άνδρες φυλαχθήτε (...άνευ δημιουργού), Λ. Λούβαρης, Liberty L-10
Μικρούλα Μπιμπή (Κ. Μπέζου), Χαβάγιες Μπέζου-χορός, 1936
Άλλα δύο ακόμη διασκεδαστικά -και με πρωτοτυπίες- τραγούδια του Κώστα Μπέζου, καθώς και μία ετικετίτσα, "δώρα" κάποιου καλού φίλου.
Ινούρμι (Κ. Μπέζου - Ορ. Λάσκου), Αναστ. Βάμπαρης-Χρ. Μνηματίδης-Δανάη, 1934
Κατινάκι μου (Κ. Μπέζου), Ν. Γούναρης-Χρ. Μνηματίδης, 1937
Να σημειώσω, τέλος, ότι πρέπει οπωσδήποτε να διαβάσετε το χρονογράφημα-νεκρολογία του Κώστα Βάρναλη στην εφημερίδα "Πρωΐα", της 16-1-1943, με αφορμή τον θάνατο του Κώστα Μπέζου. Το ανακάλυψε και το συμπεριέλαβε στο βιβλίο του ΓΙΑ ΜΙΑ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΡΕΜΠΕΤΙΚΟΥ (1873-2001), (Εκδόσεις του Εικοστού Πρώτου, 2002) ο Κώστας Βλησίδης.
Σήμερα, 6-11-2016, το ανάρτησε στο ιστολόγιό του, Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία, ο Νίκος Σαραντάκος.
Τέλος -το "κερασάκι"- ο Μπέζος ...παγκόσμιος, μέσω Apple!
Αρχές Ιανουαρίου του 2017, η Apple διαφήμισε το νέο της κινητό iPhone 7 Plus, με ένα βίντεο που γυρίστηκε σ' ένα χωριό της Ελλάδας, στο οποίο βίντεο οι ηθοποιοί μιλάνε ελληνικά και η μουσική που ακούγεται είναι ελληνική, από το 1935, αφού πρόκειται για το Πάμε στη Χονολουλού, σύνθεση του Κώστα Μπέζου. Ερμήνευσαν, στο δίσκο γραμμοφώνου, οι: Αναστάσιος Βάμπαρης, Χρήστος Μνηματίδης και Ρ. Τάλμας.
Να το βίντεο της Apple.
Να, όμως και ολόκληρο το τραγούδι και ...επτακάθαρο!
Πάμε στη Χονολουλού (Κώστα Μπέζου), Αναστάσιος Βάμπαρης, Χρήστος Μνηματίδης και Ρ. Τάλμας, 1935
Υ.Γ.-1 Μόλις βγήκε στην πιάτσα το βιντεάκι της Apple, βγήκε και το -συντομότατο- ανέκδοτο:
Άνεργος τριαντάρης, με iPhone 7 Plus
(και κάποιος φαρμακόγλωσσος, ψιθύρισε από δίπλα: Ε, με Έλληνες γονείς, τι να περιμένεις;)
Υ.Γ.-2 Κυκλοφόρησε, ότι ο Μίκης ...διαμαρτυρήθηκε γιατί η Apple, δεν χρησιμοποίησε έναν δικό του θριαμβευτικό παιάνα, του τύπου: Όταν σφίγγουν το τάμπλετ, όταν σφίγγουν το τάμπλετ, η Apple είναι βέβαιη για τι κέρδος... Ή και το άλλο: Σώπα, όπου να 'ναι θα σημάνουνε τα τάμπλετ! Αυτό το τάμπλετ είναι δικό τους και δικό μας! Δεν μπορεί κανείς να μας το πάρει...
Υ.Γ.-3 (Ολίγον ...ιοβόλον, το P.S. ετούτο)
Φανταζόμαστε ...ορισμένοι, ότι ένας σημαντικός λόγος -ανάμεσα στους πολλούς- για τον οποίον η Apple επέλεξε ένα τραγούδι του Κώστα Μπέζου, είναι ότι φέτος (2017) έχουν συμπληρωθεί 74 χρόνια από τον θάνατό του και επομένως η (πτωχή, πλην τιμία, που θα 'λεγε κι ο Μποστ) εταιρεία, δεν υποχρεούται να καταβάλλει τα υπέρογκα ποσά της πνευματικής ιδιοκτησίας!
Βέβαια κι άλλοι μεγάλοι δικοί μας μουσουργοί του λαϊκού τραγουδιού πέθαναν με συμπληρωμένα τα 70 χρόνια: Τούντας, Παπάζογλου, Σκαρβέλης, Δελιάς,... Φαίνεται, όμως, ότι η (πτωχή, πλην τιμία) εταιρεία δεν τους έκρινε παγκόσμιους! Λάθος της, αφού -οι εν ...λόγω- παίζονται μετά πάθους σήμερα, ανά τον κόσμο! Δείτε και την υποσελίδα "Ξένοι και ρεμπέτικο":
(Κι όλ' αυτά, ανεξάρτητα από τη λατρεία που έχουμε -...ορισμένοι- στον πλέον ευφυή και πολύπλευρο πάντων των λαϊκών δημιουργών μας, ακόμα και του ασύλληπτου ιερού ...τέρατος Μανώλη Χιώτη).
Οι δύο εκδόσεις με τραγούδια του Κώστα Μπέζου και μαζί πολύ ενδιαφέρον (μοναδικό, θα έλεγα) φωτογραφικό και πληροφοριακό υλικό.
Να τώρα μερικές φωτογραφίες από το δεύτερο άλμπουμ, καθώς και κάποια τραγούδια.
Άσπρα πουλιά στα Βουνά (Κ. Μπέζου), Βάμπαρης, Μνηματίδης, Τάλμας, 1936
Ο Μπέζος στην Αμερική (Κ. Μπέζου), Μπέζος και χορωδία, 1937
Τα άσπρα πουλιά στον πόλεμο (Κ. Μπέζου), χορωδία "Άσπρα πουλιά", 1936
Αξίζει τον κόπο ν' ακούσετε και τη ραδιοφωνική παρουσίαση του δεύτερου δίσκου, η οποία έγινε στο ραδιόφωνο "105,5 ΣΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ" από τους Αλέξη Βάκη, Σταύρο Κουρούση και Δημήτρη Κούρτη, αμέσως με την κυκλοφορία του δίσκου. Το λινκ οδηγεί στο αρχείο του ερευνητή και (συν)εκδότη του άλμπουμ, του Tony Klein.
Εδώ είναι η ίδια παρουσίαση όπως την αντέγραψα εγώ, αν τυχόν δυσκολευτείτε με το λινκ ή αν συμβεί κάτι άλλο.
Και κάποιους μήνες αργότερα (συγκεκριμένα τον Δεκέμβριο του 2017) είχαμε και μια έκπληξη γι' αυτόν τον δίσκο του Μπέζου. Το περιοδικό Rolling Stone, τον συγκαταλέγει ανάμεσα στους καλυτέρους (must, προς ακρόαση) δίσκους του 2017.
Να, τώρα, ένα χριστουγεννιάτικο χρονογράφημα του Κώστα Μπέζου με τις περιπέτειές του στη Θεσσαλονίκη το 1932, το οποία δημοσίευσε το περιοδικό "ΤΟ ΕΡΓΟΝ", στα τέλη το 1937;.
Προέρχεται από τη σημαντική σελίδα: rebetiko.sealabs.net http://rebetiko.sealabs.net/viewtopic.php?f=89&t=5379&sid=2a76199cd86228124ae546ded77cfd3e#p32933 |
Και να που το περιοδικό "Rolling Stone", συγκαταλέγει ανάμεσα στους 15 καλύτερους (must, για ακρόαση) δίσκους του 2017 και τον δίσκο του Κώστα Μπέζου "Kostas Bezos and the White Birds", με επιλογή από τραγούδια του με χαβάγιες.